Zdravila za lajšanje simptomov prehlada

Prave zaščite pred virusi prehlada sicer ni, - … toda nadležne simptome prehlada lahko učinkovito lajšate!

cold remedies
Prave zaščite pred virusi prehlada sicer ni,

… toda nadležne simptome prehlada lahko učinkovito lajšate!

Prehlad sodi med najbolj običajna obolenja. Z virusi prehlada se običajno okužimo do štirikrat na leto, otroci pa še pogosteje. Pri otrocih je 10 prehladnih epizod na leto precej normalen pojav. Ker je znanih več kot 300 različnih vrst virusov, nam ena prebolena viroza ne zagotavlja dolgotrajne zaščite pred boleznijo. Čeprav zaščite proti virusom, ki povzročajo prehlad ne poznamo, lahko simptome prehlada učinkovito lajšamo ter tako razbremenimo vse bolnike.

Čeprav prava zaščita pred virusi, ki povzročajo prehlad ni poznana, lahko učinkovito lajšate simptome in kljub prehladu uživate svoj vsakdan!

Tipični simptomi in trajanje prehlada

Razen simptomov kot so izcedek iz nosu in boleče grlo ter včasih povišana telesna temperatura ali mrazenje, simptomi vključujejo tudi nadležne glavobole, boleče mišice in splošno slabo počutje. Preprosto se počutimo grozno. Kot pravi pregovor o dolžini trajanja prehlada: »Tri dni potrebuje, da izbruhne, tri dni vztraja in nato tri dni odhaja«. Prav zares! Prehlad nam greni življenje kakšen teden – nato v večini primerov izgine.

Tipičen potek

Prehlad se začne z občutkom praskanja v grlu in rahlim mrazenjem. Tem znakom se nato pridruži izcedek iz nosu. Po dnevu ali dveh se bolečina v grlu in izcedek iz nosu okrepita. Občutna odebelitev sluznice nosu otežuje dihanje skozi nos. Na tej točki bolniki pogosto pričnejo tožiti zaradi glavobola in/ali splošnega slabega počutja. Ko virusi vstopijo v bronhije, se okužba (četrti dan trajanja) poslabša, pridruži se še kašelj. Mrazenje (ali povišana telesna temperatura), ki ga je opaziti pri mnogih bolnikih je še ena posledica okužbe.

Preprečevanje širjenja!

Prehlad se prenaša z osebe na osebo v obliki kapljične okužbe: ljudje kašljajo ali kihajo v vas. Tako se v zrak vsakič sprosti milijon virusov, drobne kapljice se v zraku zadržijo nekaj minut, virusi v njih pa preživijo tudi več ur. Z vsakim vdihom virusi nato vstopijo v dihalne poti drugih ljudi. Ali pa se rokujete s prehlajeno osebo in se kasneje dotaknete svojih ust – znanstveniki so nedolgo tega odkrili kako »učinkovite« so roke pri prenosu virusov!

Pogosto umivanje rok je prvi korak pri preprečevanju širjenja okužb. Močan imunski sistem bo poskrbel za vse ostalo – povedano drugače, bo prevzel boj proti virusom. Znano je, da šibak imunski sistem hitreje podleže prehladu kot močan imunski sistem!

Med sezono prehladov je še posebej pomembno zadostno uživanje vitaminov ter svežega sadja in zelenjave nekajkrat na dan! Imunski sistem krepita tudi primerna vadba in spanec.

Prepoznajte jih in se izognite podpornikom prehlada!
  • Nizke temperature zvišujejo tveganje za prehlad: nizke temperature slabijo naravno obrambo telesa tako, da zmanjšujejo pretok krvi skozi membrane sluznic. Že hladna stopala zadostujejo, da telo dobi signal »izpostavljenost« in povzročijo zoženje krvnih žil.
  • Tudi preveč ogreti bivalni prostori povečujejo možnost za razvoj prehlada: pretopel zrak namreč suši sluznico, najpomembnejšo zaščito pred mikroorganizmi, s čimer se zmanjša njena neprepustnost za povzročitelje bolezni. Virusi tako lažje prodirajo v notranjost in se usidrajo.
  • Stres prav tako močno oslabi obrambo telesa: zmanjšanje ravni stresa, na primer s pomočjo rednih sprostitvenih vaj skozi cel dan pomaga krepiti imunski sistem in obrambo telesa!
Preventiva
  • Popijte vsaj dva litra vode na dan, saj tako ohranjate vlažnost sluznic. Suhe sluznice so najboljše gojišče za bakterije in viruse.
  • Poskrbite za dovolj vadbe, najbolje na svežem zraku! Pri tem je pomembno, da predvsem v sezoni prehladov ne pozabite na topla oblačila! Jeseni in pozimi si nadenite šal, rokavice in kapo. Pozimi telo izgublja veliko toplote, še posebej skozi glavo.
  • Poskrbite za dovolj krepčilnega počitka! Raziskave so pokazale, da dovolj spanja ščiti pred okužbami! Potrebna količina spanca se od osebe do osebe razlikuje, giblje pa se nekje med šest do deset ur. Počitek v postelji je prav tako odločilnega pomena za proces okrevanja med prehladom, gripo in pri drugih nalezljivih boleznih.
  • Uravnotežena prehrana vključuje tudi zadosten vnos vitaminov. Vitaminski izdelki iz lekarn in specializiranih prodajaln povečujejo vašo odpornost.
  • Krepite imunski sistem z izmeničnim, vroče – hladnim prhanjem, savno in vadbo vzdržljivosti.
  • Nekajkrat na dan si umijte roke.
  • Redno prezračujte sobe in poskrbite za vlaženje zraka v bivalnih prostorih.
  • Če je možno, se izogibajte zadrževanju v prostoru z množico ljudi, saj je v takšnih okoljih veliko virusov prehlada!
Pot do olajšanja

Če ste kljub vsemu zboleli za prehladom, vam bodo prebolevanje olajšali naslednji koraki:

  • dovolj počitka
  • dovolj spanca
  • dokazano učinkoviti domači pripravki, kot so na primer hladni obkladki za vrat in/ali meča, inhalacije
  • dovolj svežega zraka
  • zadostno vlaženje bivalnih prostorov

Povsem opustite kajenje, saj škodljive snovi iz cigaret prav tako poškodujejo sluznice membran, ki jih prizadene že prehlad.

Obiščite zdravnika, če...
  • prehlad traja več kot deset dni
  • je telesna temperatura močno povišana ali če povišana telesna temperatura in bolečine kljub zdravilom vztrajata več kot dva dni
  • je izpljunek rumenkasto – zelene barve, saj je to lahko pokazatelj prisotnosti bakterij.V posameznih primerih je potrebno zdravljenje z antibiotiki.
  • se bolečina v področju žrela precej okrepi ali bolečina vztraja več kot tri dni
  • na jeziku ali membranah sluznice žrela opazite bele do rumene obloge, saj je to lahko pokazatelj glivične okužbe
  • na mandeljnih opazite gnojne pike
Kako prepoznamo gripo

Glavni simptomi prehlada so izcedek iz nosu, boleče grlo in glavobol. Ta bolezen se lahko pojavi skozi vse leto. Influenca, bolj znana kot gripa pa se pojavlja le v času epidemije, ko virusi gripe cirkulirajo. Povedano drugače, poleti epidemije gripe ni. Gripa nastopi hitro in intenzivno, spremlja jo močno povišana telesna temperatura, ki se sploh ne odziva ali se na pripravke za zniževanje povišane telesne temperature odziva zelo slabo. Drug očitni simptom je močna bolečina v mišicah.

Zgodnje zdravljenje je zelo pomembno, saj v nasprotnem primeru virusi gripe lažje napadejo telo in je okrevanje veliko daljše.

Nalezljive bolezni kot je gripa se prenašajo s človeka na človeka. Zaradi tega Svetovna zdravstvena organizacija priporoča cepljenje za vse, saj to zagotavlja zaščito in preprečuje širjenje. Cepljenje je priporočljivo zlasti za otroke, starejše, nosečnice in kronične bolnike ali bolnike, pri katerih obstaja tveganje za zaplete. Ker se virusi gripe spreminjajo zelo hitro, se vsako leto pojavijo drugačne oblike virusa in je cepljenje potrebno ponavljati na letni ravni.